Als storytelling fotograaf versterk ik uw verhaal

Als storytelling fotograaf help ik organisaties met het benutten van echte verhalen en verhalende foto’s om hun boodschap over te brengen bij hun doelgroep(en). Want het gaat bij deze verhalen niet alleen om woorden en tekst, maar juist ook om krachtige, pure en verhalende foto’s. 

Veelzijdige methodiek 

Storytelling is de laatste jaren sterk in opmars. Deze methodiek kan ook zeer krachtig zijn als communicatiestrategie. Zeker als je het goed inzet, vanuit je doelstellingen. Kleine én grote bedrijven zoals de NS, Heineken en Volvo benutten het voor hun communicatie en marketingstrategie (ook wel: brand storytelling). Ook bij interne communicatie en organisatieveranderingen wordt ‘de kracht van verhalen’ regelmatig ingezet. Want je kunt hierdoor mensen goed meenemen in een visie, plan of ervaringen. Daarnaast benutten overheden en onderzoekers de methodiek regelmatig om ervaringen en de beleving van mensen in beeld te brengen (storylistening).  

Sprekende communicatie met fotograaf storytelling 

Fotografie is communicatie. En verhalen zijn een krachtig communicatiemiddel. Het is ons oudste overdrachtsmiddel. Onze hersenen zijn daardoor sterk gericht op verbanden en samenhang. Daarom blijft een boodschap als verhaal het best hangen en het kan zorgen voor verbondenheid. Dat vind ik een boeiend proces!

Het gaat bij storytelling niet zozeer om WAT een organisatie of persoon doet, maar vooral om het WAAROM en de menselijke rol hierbij. Dit wordt geladen met echte verhalen en fotografie. Door mijn voorkeur voor het creëren van menselijke en pure beelden werd ik ook fotograaf storytelling.

Samenhang met strategie en teksten

Storytelling is feitelijk een methodiek om persoonlijke verhalen te benutten, afgestemd op je doelstellingen en strategie. Om dit in woord en beeld goed af te stemmen, werk ik als storytelling fotograaf vaak samen met een gespecialiseerde storytelling tekstschrijver (Eric Hoogeweg). Dat zorgt voor een sterke verbinding van vorm en inhoud. En voor een goede vertaling van de organisatiestrategie in verhalende communicatie. Zo komt een organisatiestrategie tot leven.

Meer weten? Stuur mij een e-mail!