Grafisch vormgever én fotograaf tegelijk

Ik ben al grafisch vormgever sinds 2007. Mijn werk als fotograaf is daar later bijgekomen. Voor mijn opdrachtgevers blijkt dat vaak een handige combinatie. Zodra ze beiden nodig hebben, is er één aanspreekpunt en de vormgeving en fotografie zijn direct optimaal op elkaar afgestemd. Als grafisch vormgever ontwerp ik het meest gedrukte communicatiemiddelen en logo’s en huisstijlen. Uiteraard zijn ze ook geschikt voor online gebruik.

Ervaring als grafisch vormgever

Mijn loopbaan als grafisch vormgever begon in 2004 met de opleiding Grafische Vormgeving/ DTP aan het Grafisch Lyceum in Utrecht. Daarna had ik in Gelderland meerdere banen in de grafische sector, onder andere als grafisch illustrator voor verpakkingen, kaarten en kinderspeelgoed. Een deel van dit werk was bij een drukkerij. Door die ervaring kan ik ook de drukwerkbegeleiding goed verzorgen. Inmiddels werk ik als fotograaf én vormgever vanuit Overijssel (regio Zwolle/Steenwijk) voor opdrachtgevers door heel Nederland.

Van huisstijl of boekje tot whitepaper of poster

De (gedrukte) communicatiemiddelen die ik maak, zijn zeer divers. Het gaat bijvoorbeeld om:

  • Whitepapers
  • Boeken
  • Jaarverslagen
  • Brochures
  • Flyers
  • Ansichtkaarten
  • Visitekaartjes
  • Posters

Uiteraard kan ik hierbij ook direct zorgen voor de fotografie of het aandragen van extra medemakers, zoals tekstschrijvers of andere fotografen. Samen met een moderne dichter ontwerp ik ook regelmatig kaarten voor de gedichten die hij in opdracht schrijft.

Vormgeving whitepaper of jaarverslag voor print én online

Ik werk als grafisch vormgever vooral voor gedrukte communicatiemiddelen en in iets mindere mate voor online. Uiteraard zijn mijn logo’s en huisstijlen of ontwerpen voor bijvoorbeeld whitepapers ook zeer geschikt om online te gebruiken. Van een whitepaper of jaarverslag maak ik samen met de tekstschrijvers ook regelmatig twee versies: één om te drukken en één voor online gebruik. Dat is voor ons een kleine moeite, maar het maakt een groot verschil voor de gebruiker. Want lezen op een beeldscherm gaat nog altijd 60% lastiger dan vanaf papier. Daar houden we graag rekening mee bij het ontwerp en het gebruik van teksten. Uiteraard kunnen we hierover ook adviseren.

Logo’s & Huisstijlen